Komentáre: Krásna Hôrka

#15573
Marian
neregistrovaný

15.04.2015 21:27
IP:87.197.126.8
Nové DVD Hrady srdca Európy I. venované 28 slovenským hradom a stavbám na základoch hradov. Prvý diel je venovaný hradom Banskobystrického kraja. Toto DVD by nemalo chýbať v žiadnej zbierke milovníka slovenskej histórie a slovenských hradov. DVD je možné zakúpiť na tejto webstránke: http://www.realfantasystudio.com/sk/dvd/
#14318
Petike
registrovaný

05.09.2012 16:37
IP:88.212.37.132
Ubehlo už takmer 6 mesiacov od požiaru. Čo sa zmenilo ? To chcú to biedne zastrešenie ponechať celú jeseň a zimu, kým dážď a mráz nepoškodia aj kamenné stropy ?! Záleží niekomu na tom, aby sa ten hrad načisto zničil a potom si tam niekto zriadil mafiánsku rezidenciu ? Lebo začínam mať dojem, že áno.

Viera sa tu márne jeduje. Výhovorku s ochranármi si vymysleli zamestnanci múzea, bolo to odhalené už po dvoch týždňoch. Žiadne nariadenie proti rúbaniu zavedené nebolo, a keby aj bolo, bolo by to od štátnych ochranárov a nie neštátnych. Ešte chvíľu klamali a ospravedlňovali vlastnú babráckosť na svojej oficiálnej stránke, ale už s tým museli prestať, lebo to bolo neudržateľné. Hlavne, že za požiar hradu (hradu, nie lúky) nemohol nik z lajdáckych zamestnancov, samosprávy, ale všetko len cigáni, cigáni, cigáni a rohatí ochranári. Tomuto národu slovenskému už načisto preskakuje a nedokáže si priznať ani najmenšiu chybu.
#14138
viera Nociarová
neregistrovaný

24.03.2012 14:57
IP:95.103.242.254
Tak isto som reagovala, na čo v každých správach v TV dupľovali, kam odložia exponáty. To je len návod zlodejom. A čo tie kroviny a stromy, vážení, to je okolo každého hradu a zámku. Teraz nech ochranári prispejú na obnovu hradu, keď sú takí múdrí. Či sa pozriete do Smoleníc, Bojníc, Zvolena zámok aj Pustý hrad, Šašov pre stromy už ani nevidíte.Konečne nech to dajú dokopy kompetentní, ktorí poznajú aj bezpečnostné predpisy, že môže niečo aj horieť.
#14137
ax
neregistrovaný

24.03.2012 07:49
IP:178.143.216.202
A tvoj hrad ako, Fredo ? Ty s ním nemáš problém ?
#14133
Fredo
neregistrovaný

21.03.2012 18:28
IP:66.157.244.232
Tak isto ako Krasna Horka sa dostala do tazkosti, tiez moj sused ma podobny problem s jeho hradom. Ale on sa stoho dostane. Tu je vidiet ako jeho hrad vyzera dnes. Lake Butler Mansion.com
#14122
Petike
registrovaný

13.03.2012 14:52
IP:85.248.57.53
Pardón, "mohli o tom prevoze do dočasného depozitára radšej pomlčať".
#14121
Petike
registrovaný

13.03.2012 14:51
IP:85.248.57.53
Súhlasím, Jozo.

Ako naznačil už Barczi, je to vo veľkej miere aj chyba zamestnancov. Existuje dobrý dôvod, prečo sa v tesnej blízkosti hradov nikdy neponechávala vyššia vegetácia. Vedeli to aj Andrássyovci. Je tragické, že zamestnanci a ochranári celé roky nedokázali spraviť fungujúci kompromis. Teraz pre tých dvoch šarvancov majú, čo chceli.

Čítal som aj niektoré tvoje komentáre na obnove.sk a máš pravdu v tom, že mohli byť aj odvážnejší, čo sa zachraňovania nenahraditeľných exponátov z gotického paláca týka. Správny múzejník by mal zariskovať aspoň raz, pokiaľ vie, že je ešte jedna krátka šanca, kým strecha nezhorí. Ale nebudem tu mudrovať, zničenú časť expozícií tým už nezachránime. Našťastie sa aspoň väčšina zbraní a brnení bude dať zreštaurovať, nábytok detto. Bola hore v paláci nejaká obrazáreň ? Dúfam, že nie. To by sa už fakt nedalo nahradiť, ani keby sa toho ujal najlepší reštaurátor.

Apropo, mali o tom prevoze do dočasného skladu mohli pomlčať. Teraz každý truľo, čo číta vyhlásenia na nete, bude vedieť, kam sa má vybrať, aby ich ukradol (časť síce pôjde do depozitára, no časť bude v o dosť menej strážených priestoroch toho druhého múzea - schválne nemenujem, ktoré, lebo nechcem napomôcť práve takým špekulantom a zlodejíčkom, pred ktorými varujem).
#14120
jozo
neregistrovaný

12.03.2012 15:38
IP:78.98.129.222
Keby sa starosta aj so správou hradu starali o bezprostredné okolie hradu a nenechali tam ako šál okolo múrov tie stupídne kroviská vyrásť za tie desaťročia, tak by to od dediny nezapálilo ani 100 Rómov (ak to boli vôbec oni) ... Takže gadžovia úradnícki do radu a nakopať sa navzájom do riti ...
#14118
Petike
registrovaný

12.03.2012 02:55
IP:85.248.57.53
Aktuálne fotografie z vnútra :

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.345066795536482.89245.172541149455715&type=1

Nebojte, nejako už presadíme, aby ho opravili tak, aby strechy a podkrovia vrátane zvonice nabrali pôvodný vzhľad (pred požiarom). Tiež verím, že sa použije opäť šindľovka, ale o to viac verím aj v to, že sa pod ňu dá ešte jedna tenká ochranná krytina (najlepšie kovová, aby nechytila oheň) a že sa bezodkladne zvýši kvalita protipožiarnych opatrení okolo hradu aj v obci.

Je jedno, kto to zapálil - musí si to odskákať. On alebo jeho príbuzní, ak je maloletí.

Môžete sa pridať aj k iniciatíve na opravu škôd tu (stavím sa, že by bolo možné usmerniť aj zamestnancov a odborníkov) :

http://www.facebook.com/pages/Iniciat%C3%ADva-na-obnovu-Hradu-Kr%C3%A1sna-H%C3%B4rka-po-po%C5%BEiare-d%C5%88a-103-2012/282384901837891

Hlavne zachovajte pokoj a nerobte unáhlené závery. Strecha sa určite opraví a my spoločnými silami dozrieme na to, aby to bolo autentické a odborné. Ľudia z múzea aj milovníci hradu nás teraz budú potrebovať, tak si zachovajme chladnú hlavu.
#14117
jozo
neregistrovaný

11.03.2012 20:54
IP:95.102.79.204
Správne Gemerčan ... Fredo je mentálne zrejme trošku mimo,no ...
#14116
Gemerčan
neregistrovaný

11.03.2012 20:37
IP:93.99.63.251
Fredo,
a vieš si predstaviť na gotickom hrade plechovú strechu? Ja teda nie a už pri tej predstave sa mi dvíha žalúdok...
Nestačí ti, že interiér hradu bol poznamenaný socialistickou rekonštrukciou a sú tam také veci, ktoré do hradu nepatria?
Nemáme na Slovensku dosť iných hradov, ktoré boli takto poznamenané?
Historické pamiatky sú hlavne o povodnosti. Na tej streche bolo najcennejšie práve to, že tam boli drevené šindle, aké sa používali v minulosti. Žiadny plech, preboha...
Tu je problém v niečom inom. A to v neuvedomelosti niektorých občanov, ktorí si myslia, že si možu robiť, čo sa im zachce a veria, že sa im nič nestane. Čo je bohužiaľ pravda.
#14114
Miloš
neregistrovaný

11.03.2012 14:39
IP:217.67.16.67
Znovu sa ukázalo, že na pamiatky sa na Slovensku serie.
1. Absencia prepracovaného protipožiarneho systému
2. ako je možné, že si nikto nevšimol tmavých dementov, čo si vypaľujú trávu priamo pod hradom?
3. vsetci cakali, pokým prídu hasiči
4.!!!!!! Krajcer tvrdil, že do leta budú nové strechy. Neverím!!!! Vláda sa na to vykašle, na národnú pamiatku. A ak aj nie, dáme tam medený plech? Bude treba do veže osadiť SBS s guľometom!!!! Aby to tie papule nerozkradli
#14112
peter
neregistrovaný

10.03.2012 22:39
IP:178.41.17.67
pred vchodom do hradu je taky pekny strom dufam ze tam ti podpalaci budu visiet a nebudem ich musiet zivit z mojich dani aj ked nakoniec to budu nejaki zasrani maloleti parchanti a tim sa nic nestane
#14110
Fredo
neregistrovaný

10.03.2012 17:49
IP:66.157.222.186
Sindlove strechy sa pouzivali ked nebol plech. Ak by hrad bol zastresny plechom, tak by sa nic nestalo. A urcite naklady by boli omnoho mensie ako na opravu po takejto katastrofe. Na nahody sa hrat neoplati, lebo to vzdy zle dopadne. Dovtedy sa chodi s krcahom po vodu pokial sa nerzbije. Kazdy to vie, ale nikto sa nechce poucit.
#14109
Petike
registrovaný

10.03.2012 15:21
IP:85.248.57.53
To nevedeli investovať do hasiaceho systému ? To tí kreténi museli vypaľovať trávu na chránenom hradnom kopci ? Joj, bodaj by zachránili aspoň časť ! :-(((
#14108
pešťbudínske vedomosti
neregistrovaný

10.03.2012 14:46
IP:213.215.92.200
http://www.webnoviny.sk/slovensko/hori-hrad-krasna-horka/476786-clanok.html?from=section_article
#11853
jožo
neregistrovaný

05.08.2009 06:48
IP:195.80.188.62
Úplne presne a výstižne, západný brat, si to pomenoval, žiaľ hradné jadro s gotickým palácom po vykuchaní spustnutím bolo tradične slovensky vypchaté železobetónovou socialistickou "nádivkou" ... Žiaľ drevo na Slovensku "nepoznáme", takže prevažujúce stavebné technológie soc. i postsoc. éry sa ráčia len s betónom+železom+sklom ... Cit pre časo-priestor a atmosféru nie je zrejme bežná vlastnosť architektov a realizátorov v naších zemepisných šírkach ... My nie sme predsa ako hoc toť vyššie tí šušlaví Poliaci ....
#11852
firu
neregistrovaný

04.08.2009 15:15
IP:90.179.168.107
Hrad Krásna Horka je nádherný zejména zvenku. Těšil jsem se na něj... nicméně interiér mě z větší části zklamal, zejména kvůli nepodařené rekonstrukci, kdy v interiéru gotického hradu najdu prosklennou místnost se železným schodištěm, chození po železných ochozech nad mučírnou, kanály v historických prostorách dolního hradu...Musím říct, že by potřeboval rekonstrukci nanovo a všechny tyto moderní nesmysly odstranit...to tam prostě nepatří. Mimo jiné doporučuji navštívit hrad Slovenskou Lupču, který je sice v rekonstrukci a uvnitř není žádné zařízení, ale rozhodně působí jako pravý hrad.
#11045
Frantisek Varadi
neregistrovaný

30.01.2009 12:48
IP:195.86.124.243
My videli hrad minuly rok, bol pekne aj okolie hradu bol pekne, aj stanok zoz kolbasami bol pekny a dal sa dobre zjest. Dakujeme za pekne den vo hradny pribytok a ten kolbas ten velmi velky
#10176
Erik
neregistrovaný

23.07.2008 17:03
IP:195.91.79.228
Lucie Bílá pod hradom Krásna Hôrka, 29.8.2008 o 20 hod.