Komentáre: BardejovZobrazené: 1 - 20 z 25 ::
Prvá strana ::
Predchádzajúca strana ::
Nasledujúca strana ::
Posledná strana
Nový príspevok
#10729 mrTvola neregistrovaný
17.11.2008 02:53 IP:82.119.117.47
|
Dear Petike
Ten nižšie spominaný výhražný list zbojníckej družiny Fedora Hlavatého mestu Bardejov sa datuje presne 25. júla 1493, kedže sa to datuje a prvá písomná zmienka viacero obcí v okolí Ruskej Volovej a priamo v dedine sa nachádza pamätná tabuľa venovaná tomuto zbojníkovi. Nad dednou pod vrcom "Kopyto" sa nachádza tzv. Hlavatého Balvan s hieroglyfmi, ktoré údajne ukrývajú tajomstvo uloženia veľkého zbojníckeho pokladu.. :-)
|
|
#8429 yncenok neregistrovaný
15.07.2007 23:32 IP:84.16.32.115
|
to PETIKE
to s tou gulou som pocul tiez(moji stary rodicia boli tiez z BJ).
to Mirek
ked si pozres ten model, ktory zaslal BibraX, zistis, ze BJ mal brany 4.
to BibraX
cumim a cumim ale hrad tam nevidim
za hrad teda povazujeme opevnenu lokalitu, ktora plni vojensku, spravnu a sidelnu funkciu vsak ano. v BJ tada ziaden hrad nestal. ak tak je aj nadalej uvadzany je to chyba. mozme to oznacovat za trebars mytnu stanicu alebo take nieco, povazujem to vsak za nepotrebne kedze bola sucastou mestskeho opevnenia, z ktoreho nebola nijako vyclenena(samostatnym opevnenim ci niecim podobnym).
Co sa tyka predpokladu o kostolnom hrade si myslim, ze v pripade kostola sv.Egidia sluzila ohrada hlavne ako vyclenenie cirkevneho okrsku z plochy mesta(hlavne z dovodu pochovavania v tomto priestore).
|
|
#5233 zlatý chlapček neregistrovaný
12.05.2006 21:43 IP:84.47.96.166
|
Ale ale , Mirek ty nejako poučuješ...a poznáme sa mi, ja si veru nepamätám a ani o nijakej prezentácii neviem...ale rád si ju pozriem ak mi ju nejakým spôsobom posunieš.... Prečítal som si komentáre, viem o čom ste diskutovali...ale aj tak hrad je len hrad a v Bardejove žiadem nestojí.... ak neveríš, choď sa tam pozrieť...potom daj vedieť ako si dopadol....
|
|
#5225 Mirek neregistrovaný
11.05.2006 17:19 IP:84.47.3.92
|
Zlatý chlapček, pozri si tú prezentáciu o BJ čo som ti dal a tam nájdeš Západnú bránu s barbakanom a nejaké info. Dobre si prečítaj tieto komentáre, ale nezabudni ich čítať od dola. Potom zistíš, čo sa chápe pod tým BJ hradom. Papa
|
|
#5224 zlatý chlapček neregistrovaný
11.05.2006 16:56 IP:84.47.33.96
|
Ej, ej...... veruže v Bardejove žiadny hrad nestál, nestojí a hádam ani nebude stáť ak sa nevrátime späť do stredoveku...Jediné čo tam je je historická renesančná radnica, mnoho mestkých domov a bazilika minor... kedysi Dóm sv. Egídia....
ale hrad žáádny..... ale diskutujte ak Vás to baví.............
Mimochodom, že je Bardejov pekné mesto?
|
|
#5100 Petike registrovaný
28.04.2006 15:00 IP:87.197.8.113
|
Ľudze Boži ! Pišce už na toten Bardzejov - je mi tu samomu dajak barz "otupnô" ! :-)
|
|
#4875 Petike registrovaný
10.04.2006 13:57 IP:87.197.8.113
|
Potvrdzujem spojenectvo ! A prisahám na moje "rytierky", že ho budem dodržiavať ! :-)) Pán Boh mi v tom pomáhaj !
|
|
#4873 Petike registrovaný
10.04.2006 13:51 IP:87.197.8.113
|
Že či !!!! Je to síce len strážny hrádok - taká obyčajná veža-hláska s priekopou a palisádou dookola - aľe prisam... Šumne vipatri a da še tam i prečkac nečas, ta ne ? :-) A mimochodom - patrí johanitom... Tí to tam totiž majú všetko na okolí pod palcom, vieš ? Nájdeš ich aj v Kalši a viacerých susedných dedinách a osadách...
A ja nie som žiaden Peter de Kyrysthur - aj keď kedysi dávno, dávno, jeden taký naozaj existoval...
Z rodu Guth-Keledovcov, myslím... Ale ja som úplne iný Peter - a navyše ani nie som johanita, aj keď som aj s členmi tohto rádu kamarát... Som totiž príslušníkom rádu templárov, ako som to už tuším spomínal... Viem, my sa na Zemplíne takmer vôbec nevyskytujeme - väčšina tunajších templárov sú preto len osamelí tuláci, ktorí vandrujú po tomto širokom území medzi Tisou, Bodrogom, Vihorlatom a Slánskymi vrchmi... Ako napr. aj ja... :-))
No, nazdar ! Musím už cválať ! Hhhííííííííííííjjjjjjjjjjjjooooooóóóóóóó, tátoš môj !!!!
Do najbližšej hrdinskej bitky ! Alebo aspoň najbližšej krčmy, kde by som prečkal nadchádzajúcu slotu... :-)))
|
|
#4851 BlaBla neregistrovaný
07.04.2006 15:25 IP:82.119.119.38
|
Rytier PETIKE de Kerestúr, jasne, spojenectvo je potvrdené... aj keď zatiaľ len jednostrane, z mojej strany. Poznáš hrádok v Zem. Teplici???
|
|
#4837 Petike registrovaný
07.04.2006 14:09 IP:87.197.8.113
|
BlaBla : Akýže som Ti ja bandita, ty pľundriak, papľuh a budzogáň ! :-)
Veď my by sme mali byť vlastne spojenci - ja som predsa križiak zo sv. rádu samotných Templárov !
Každý v našej slávnej župe (či skôr stolici ?) zemplínskej ma pozná ako veľké eso -v hájení morálky, cti, spravodlivosti, ľudskosti a navštevovaní hostincov s dobrým pivkom a obrokom... :-) Navyše si zarábam aj deratizovaním nejakých tých fantazmagorických príšer - napr. drakov, keď občas, koťuhy jedné, vylezú zo svojich dúpätí v útrobách Vihorlatu a rozhodnú sa bohabojnému ľudu o život pokúšať... :-) A na zbojníkov a inú podobnú lúpeživú zberbu mám tiež ťažké srdce - ťažšie, než moja 25-kilová zbroj a obojručný meč dokopy... :-) Som tulák - mojim domovom sú krásne šíre roviny, i hlboké starobylé pralesy vrchov nášho malebného kraja... No povedz - nedojímam Ťa ? :-) Bandérium na mňa neposielaj - nechcel by som tasiť svoje zbrane proti prevažne sedliackej pechot, či komukoľvek inému... "Radšej uctievať život a jediného Boha, než meč !" - ako vraví naše staré príslovie... A radšej ustúpiť z boja, ak to tak káže zdravý rozum a princípy bojovej taktiky ! :-))
Zatiaľ sa s Tebou lúčim heslom nášho rádu : " Nech je Boh mojim štítom a viera mojou zbraňou ! "
Rytierskemu boju zdar ! Hoj, mor ho ! :-))
Petike
Potulný križiak zemplínsky
P.S. Co hutoriš na totu guľu do kanona, synku ? (Pozri moje príspevky nižšie...)
|
|
#4836 Petike registrovaný
07.04.2006 13:49 IP:87.197.8.113
|
Preboha živého ! Ja sa raz snáď za to moje rýchle búchanie do klávesnice zabijem ! :-))
Síce, aj klávesnice dostávajú zabrať - za mesiac vyničím tak sedem... :-)))
Samozrejme, že som myslel Ruská Volová - to si nevieš bez preklepu domyslieť ?
Nepoviem, keby som o nej nepovedal nič určité, ale ja tam o jej zaujímavej histórii vypisujem celé litánie...
|
|
#4832 Milo neregistrovaný
06.04.2006 08:02 IP:195.49.189.93
|
Petike, tá obec v okrese Snina sa nazýva "Ruská Volová". Volvá sú autá.
|
|
#4831 BibraX registrovaný
05.04.2006 22:40 IP:85.216.233.99
|
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/6/5/4/BIG_0001419654.jpg
vlavo je ten "hrad"
|
|
#4827 BlaBla neregistrovaný
04.04.2006 20:41 IP:82.119.119.38
|
Petike v Bardejove som bol naposledy v roku 1999 (celkovo 4x), keď som sa flákal po okolitých lokalitách (napr. Zborov, N. Tvarožec, Varadka) a po Šariškých kopcoch (odporúčam kráskny trek po hranici SR/PR z Obručného, cez Lackovú, Javorinu do obce Zborov).
Petike som Uhorský magnát, majetky mám v stoliciach Trenčín, Tekov, Liptov, Gemer, Spiš... Takže POZOR!!! - aby moje bandérium nevypálilo do tla Tvoj zbojnícky brloh a Teba nechal napraziť na ražeň a opražiť ako slaninku... (ber to v dobrom... ako beťársky žart, či slovnú prekáračku).
BlaBla
|
|
#4817 Petike registrovaný
04.04.2006 11:43 IP:87.197.8.113
|
Čo sa týka Jiráskovho románu Bratrstvo, v ktorom sa v jednej kapitole spomína, ako bratríci hodlajú zaútočiť na Bardejov a píšu predstaviteľom a obyvateľom mesta dokonca výhražný list = je toautorova číra fantázia...
Túto epizódku tam včlenil inšpirovaný známym Výhražným listom zbojníckej družiny Fedora Hlavatého mestu Bardejov, ktorú (smutne) chýrny a legendárny rusínsky zbojník napísal so svojimi parťákmi (+ - ) v r. 1492, keď ich zbojnícka družina bola postrachom všetkým severným oblastiam Zemplína a Šariša a zažívala svojich "15 minút slávy" v rámci uhorských dejín... Mimochodom - keby ste boli zvedavý, odkiaľ pochádzal "neznamboh a lotor Hlovatý", ako ho mnohí právom volali - nájdite obec Ruská Volvá v okrese Snina a choďte si to tam omrknúť... Nič ho tam síce dnes nepripo-mína, ale ľudové legendy o ňom "na Rusnákoch" kolujú dodnes... Odporúčam tiež krásny prírodný kolorit tohto kraja drevených kostolíkov - verte mi, nebudete sklamaní, ak ho niekedy navštívite...
Majte sa ! Križiak Petike už musí opäť cválať ! Dopočul som sa o dákej lotrovskej bande, páchajúcej krivdy na našej statočnej zemplínskej sedľači... Aspoň si pocvičím svoj bojový um... :-)) Ach, kde by bol ten stredovek bez romantiky zákerneho zbojníckeho prepadu zo zálohy... :-))
|
|
#4816 Petike registrovaný
04.04.2006 11:29 IP:87.197.8.113
|
BlaBla : Doparoma ! Ale si rýchly ! :-) Ten predchádzajúci P.S. pre Teba sa stal hneď neaktuálnym ! :-)
Nabudúce už nerob takéto "grify" na križiaka Petikeho - najprv ma nechaj tak, aby som dovŕšil svoj "svätý hnev" - vtedy som v absolútnom myšlienkovom tranze ! :-)))
|
|
#4815 Petike registrovaný
04.04.2006 11:27 IP:87.197.8.113
|
Ivan 78 a BibraX :
Ale máte pravdu v tom, že "Bardejovský hrad bola pravdepodobne akási "vysunutá", príp. priamo alebo inak do mestských hradieb včlenená (vstavaná) pevnôstka, pevnosť... Marí sa mi, že o takého niečoho - dokonca aj vo viacnásobnom počte - som už ohľadom Bardejovských mestkých hradieb mal možnosť počuť, či čítať v nejakej publikácii... To by sedelo - aj ten príklad s Bratislavou je správny - máte pravdu, v mnohých systémoch opevnenia európskych kráľovských (rozumej : význačných) miest sa takéto typy stavieb bežne vyskytovali... A Bardejov tiež nebol od macochy... :-) Marí sa mi aj čosi podobné ohľadom Kežmarského "zámku", ale to je už trochu horší príklad, lebo tam sa jedná len o jednu jeho časť, vkomponovanú viac do mestských opevnení, než samotného neskorogoticko-renesančného mestského hradu...
Apropo : Čo vy na ten nález tej kamennej gule... Myslíte si tiež, že to bol skutočne projektil z dela alebo katapultu, ktorý tam ostal po obliehaní brány niekedy v 15. storočí (do kt. ju datovali) ?
P.S. pre BlaBla :
Počuj, kamarát - koľkokrát si ty bol v živote v Bardejove... Ja už vyše 4 - 5 krát, aj keď naposledy pred dlhými 8 rokmi... (No plánujem sa tam toto leto znova vybrať...) Si nebodaj obyvateľ Bardejova ? Alebo aspoň Šarišan ?
Odpíš...
|
|
#4814 BlaBla neregistrovaný
04.04.2006 11:17 IP:212.5.209.82
|
Ale Petike... ved to bolo myslene zo zartu...
|
|
#4813 Petike registrovaný
04.04.2006 11:14 IP:87.197.8.113
|
BlaBla : A čo som povedal zle ? Veď ja netvrdím a ani som si nikdy nemyslel, že v Bardejove bol dáky hrad, čo i len mestský - keby si lepšie a menej unáhlene čítal, zistil by si, že to konštatujem v tom príspevku...
P.S. pre všetkých : Tá mojim dedom nájdená kamenná guľa bola veľká asi ako nadpriemerná na maximum nafúkaná basketbalová alebo volejbalová lopta...
|
|
#4812 BibraX registrovaný
04.04.2006 08:34 IP:85.216.233.99
|
Ten hrad v Bardejove bol nieco podobne ako Vodna veza v Bratislave. Bardejovsky "hrad" mal na starosti aj kontrolu myta. Podobna stavba stala aj vo Vrakuni. Tiez sa tam spomina hrad a jeho kastelan. Ale hrady typicke to neboli. Veza a este nejaky objekt k tomu.
|
|
Zobrazené: 1 - 20 z 25 ::
Prvá strana ::
Predchádzajúca strana ::
Nasledujúca strana ::
Posledná strana
Pridanie nového príspevku
Ak chcete pridať príspevok do tohto diskusného fóra, vyplňte, prosím, všetky údaje, ktoré sú označené ako povinné. Príspevky, ktoré nesúvisia s témou alebo príspevky vulgárne, urážlivé, či inak pohoršujúce budú vymazané.
|